Sæt skolen i spil - Brug af computerspil og gamification i undervisningen
Af: Thorkild Hanghøj,, Tore Neergaard Kjellow (redaktør), Stine Melgaard (redaktør), Lise Dissing Møller (redaktør), Birgitte Henningsen (redaktør), Erik Ottar Jensen (redaktør)
LæseprøveBeskrivelse
Spil udgør en væsentlig del af mange børns liv og giver mulighed for at udvikle venskaber, lære sprog samt blive bedre til at kommunikere og samarbejde. Men hvordan kan man arbejde med spil i undervisningen? Sæt skolen i spil sætter fokus på brug af computerspil og gamification i dansk og matematik i folkeskolen. Bogen bygger på erfaringer fra forskningsprojektet Sæt skolen i spil (2015-2017), der blev finansieret af Egmont Fonden med henblik på at styrke social og faglig inklusion i folkeskolen gennem brug af computerspil og gamification i dansk og matematik. I bogen breder forfatterne projektets erfaringer ud og giver en række bud på didaktiske modeller og begreber samt konkrete undervisningsforløb, som kan give inspiration til undervisningen. Fokus er især på de to multiplayer computerspil Minecraft og Torchlight II samt brug af analoge gamification redskaber i klasserummet. Bogen henvender sig primært til lærere og lærerstuderende med særlig fokus på dansk og matematik på mellemtrinnet. Men bogen vil med fordel også kunne læses af andre med interesse for computerspil og gamification i undervisningen, herunder brugen af computerspil til at udvikle samarbejdsevner, og hvordan man gennem gamification kan styrke faglig og social deltagelse i klasserummet. Find mere info her: www.sætskolenispil.dk
Yderligere informationer
-
E-bog
-
PDF
PDF
-
Vandmærket
Vandmærket
-
336
-
Aalborg Universitetsforlag
-
9788772107264
-
08-11-2021
-
Tværfaglige studier, Uddannelse. Pædagogik, Skoler, Undervisningsfærdigheder og undervisningsmetoder, Undervisning i læsning, skrivning og regning, Undervisning i et specifikt fag, Digital livsstil, Computerspil / onlinespil: strategivejledninger

Pris DKK: 133,50
Denne bog er enten DRM-kopibeskyttet eller har Fixed layout
Hvis bogen er DRM-kopibeskyttet eller har Fixed layout, skal du bruge et særlig program for at læse bogen. Se anbefalinger til specifikke programmer her: Værd at vide om e-bøger og lydbøger
OBS!
Denne e-bog er beskyttet med Adobe DRM beskyttelse.
E-bogen kan kun læses i Adobe Digital Editions eller Bluefire Reader.
E-bogen kan ikke læses på Kindle, i Adobe Reader eller i iBooks.
Læs mere om programmer og print af e-bøger her.